Hi, salam semua! Hanees kembali menulis. Siapa Hanees? Xkenal pun. Memang xglemer macam bloggers lain. So, mari kita berkenal-kenalan. Heh. Pertama sekali, Maaf. Belog ini mengandungi pengunaan Bahasa Melayu yang xberapa nak betul. Maaf atas segala kesulitan. I am writing just to express not to impress others. Thank you.

To Bloggers,

Thanks kerana membaca. And thousands thanks for those yang follow this blog. I appreciate it.

Tuesday, October 19, 2010

I'll Be Waiting For You. Berbaloi ke?

Posted by Cik Hanees at 3:08 AM
Korang tunggu someone? Berapa lama mesti nak tunggu? Dah bosan menunggu? Jangan bosan kalau korang betul-betul sayang kan si dia. Nanti korang akan menyesal. Sirius xtipu. *angel*
Korang nak ke tengok suatu hari nanti si dia yang korang tunggu tuh pergi kat orang lain? *devil* Aku tau mesti korang akan cakap.


“Alah. Kalau kita je yang tunggu tapi dia tetap nak pergi kat orang lain, sama jugak lah. Bosan. Penat je tunggu.”


Okay, nak aku kasi tips macam mana nak tunggu dengan penuh sabar dan on the same time memastikan si dia tak pergi kat orang lain? But satu benda yang korang kena tau. Jodoh bukan di tangan kita. Walaupun kita dah berusaha untuk pastikan si dia milik kita. Kalau Allah cakap dia bukan milik kita. Terimalah dengan redha. Pesanan. Kita berusaha apa yang mampu je. Jangan lah korang sampai nak pergi jumpa bomoh bagai nak buat guna-guna. Dosa tuh. INGAT!



Tips? Shh. Kejap *pandang kiri kanan* Okay. Jom mula!



# TIPS-TIPS BERGUNA UNTUK MENGORAT SI DIA #


Yang pertama

Jangan sesekali tunjuk yang korang dah bosan tunggu si dia. Sentiasa ambil berat tentang si dia. Contohnya, kalau korang satu tempat belajar. Tiba-tiba suatu hari si dia mengadu dia ada masalah dalam pelajaran. Ringankan tangan anda untuk membantu beliau? How? Berkongsi nota ke ajak study sama-sama ke. Apa-apa je lah yang menampakkan korang caring towards him or her.


Kalau dulu masa aku kat matriks. Tiap-tiap minggu aku pos nota dari Kedah ke Melaka bila Encik Meggie aku cakap dia ada masalah dengan study. And aku akan selalu call dia untuk tanya soalan eventhough kadang-kadang aku sendiri yang jawab soalan tuh. Hehe. Just call dia untuk buat dia rasa kita caring towards him or her.


Yang kedua

Jangan gopoh! Kalau korang adalah seorang perempuan sejati. Xpayah lah terlalu gopoh sampai nak pergi cakap kat si dia yang korang cintakan si dia. Jatuh lah saham. Memang lah orang cakap zaman sekarang neh, perigi yang kena cari timba. Please bare in your mind, perigi cari timba is the last choice yang korang ada. Faham?

Aku ingat lagi, cikgu aku pernah cakap. Kalau kita minat someone, kita xcakap pun dia dah tau. Sebab kita dah sent gelombang to him or her which is called the Beta wave. Correct me if i am wrong. Thank you.


Yang ketiga

Keep update yourself about him. Dengan siapa dia keluar. Dengan siapa dia berkawan. Instead of that, keep update jugak apa kegemaran si dia dan sebagainya. Macam mana? Pandai-pandai lah korang. Xperlu lah sampai nak pasang spy bagai. Dan lagi satu. Kalau korang discover si dia keluar dengan any girls or guys. Sila jangan jeles. Buat xtau je and banyak-banyakkan berdoa agar korang berdua bertemu jodoh.


Itu je buat kali neh. Nanti kalau aku ada tips tambahan. Aku tulis lagi.

There’s only a way to tackle someone. That’s try and error. Good Luck!

0 comments:

 

Belog Hanees Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez